Hur det gick hos barnmorskan vecka 32(31+0)

Hej hej!
Idag hos barnmorskan så gick det bra, vi gjorde allt som man brukar på alla andra besök förutom att den här gången så tog hon inte järnvärdet utan hon tog bara socker värdet + att hon också kollade hur lilla bebis låg.
SF måttet var rätt på sträcket det här gången med, det är ju super! Socker värdet kommer jag faktiskt ihåg vad hon sa att det var och det var 6.1 och det är bra. Blodtrycket var också bra och som sagt så tog jag inte järnvärdet eftersom vi redan vet att det är dåligt. Vi ska ta det näst nästa gång tror jag och se om det har blivit bättre då. Om det inte har blivit bättre när det snart är dags att föda så kommer jag få göra en järninjektion, så jag hoppas att järntbletterna gör sitt jobb så att jag slipper det...
Melanies hjärtljud låg på 140-145 slag i minuten och det är ju bra det också! Är så glad över hur bra allt ändå har gått under den här graviditeten. 
Lilla tjejen låg med huvudet ner, men det var rörligt så hon har inte fixerat sej än. Haha, mamma sa att hon är glad över att hon inte är fixerad än eftersom när alla mammas barn har fixerat sej så har dom kommit inom två veckors tid efter det. Så när barnmorskan bokade in ett till möte till henne så sa mamma "Aa men då kommer ungen redan vara ute ju" och så svarar barnmorskan sedan henne att "nää det har den nog inte". Men jo, det har det. Varje gång! Haha.
Jag bokade också in tid för en föräldrar grupp nästa vecka, jag har ju inte kommit fram när jag har försökt att ringa och boka tid. Jag hade ju värsta turen också, det fanns bara en plats kvar!
 
Sen så fick jag två papper av barnmorskan också, ett om tips för att förminska risken för plötslig spädbarnsdöd och en som handla om navelsträngs donation. Kan skriva om vad det står i dom i ett inlägg imorgon.
 
Efter vi hade varit hos barnmorskan så gick jag till handen centrum och kolla på bebiskläder, sååå svart att hålla sej borta ju! Jag fick iallafall 4 saker till henne med mej hem som jag kan visa i ett inlägg imorgon också!
 
 
P&K♥



Anonym

Underbart 💞



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me