Hur jag och Pontus träffades

Okej, så här är det...
 
Allting började slutet av 2011/början av 2012 när Pontus och min brorsa Basse spelade Xbox live och hamna i samma match på COD(tror jag?). Både Pontus och Basse hade mic och Pontus satt och fråga på svenska om någon i gamet va svensk men Basse hörde inte det först så han satt och skrek massa på engelska. Men när han väl hörde vad Pontus sa så började dom prata med varandra och la sedan till varandra som vänner på Xbox. 
Jag vet inte så mycket om vad som hände sen men tillslut så spelade dom jätte mycket med varandra själva, dom spelade typ varje dag och blev tillslut bästa vänner. Jag satt med Basse ibland när han spelade med Pontus och jag tror att jag till och med spelade med dom några gånger eftersom jag själv gillar att spela Xbox.
Första gången både jag och Basse såg Pontus på bild var nångång under 2012 när jag hjälpte Basse att hitta Pontus på facebook, just då tänkte jag väl inte så mycket på hans utseende eftersom jag absolut inte var intresserad av honom då. Men på den profilbilden han hade då tyckte jag väl inte att han va så snygg på. Det tycker jag inte direkt idag heller för han gör en sån konstig min typ så han såg inte ut som han gör på riktigt om ni förstår vad jag menar.
(Hoppas Pontus inte dödar mej för att jag lägger ut den)
 
Så det hela sedan fortsatte var att Pontus någon gång i februari 2013 ringde mej på skype, han hade mej på skype pågrund av att Basse hade lånat min skype typ 3 gånger för att prata med Pontus innan han skaffade en egen. 
Pontus ringde ju mej men jag vågade inte svara för jag var ganska så blyg och jag mådde så sjukt dåligt under den tiden, eller aa.. hade varit deprimerad i typ 1,5 år då men under den tiden va det som värst + att jag tänkte "varför vill han prata med mej för?". Dagen efter så ringde han igen, den här gången svarde jag inte heller. Jag visste ju knappt vem han var! Sen så ringde han en tredje gång dagen efter det och då svarade jag för jag fattade att han inte skulle ge sej. Det va fett stelt och jag satt som ett frågetecken, jag fattade fortfarande inte varför han ringde. Efter vi hade pratat i några minuter så satt han på sin cam. Jag fick panik! Vafan ska jag göra? Det va ganska sent på kvällen och jag var trött, mitt självförtroende är ju inte direkt det bästa heller. Men jag satt på camen jag också medan hjärtat dunkade i 180. Jag kommer inte ihåg så jätte mycket mer men vi pratade och skrattade ganska mycket faktiskt. Den gången så somnade vi till och med framför varandra med skype. Helt sjukt egentligen!
Efter det så pratade vi på skype med varandra lite då och då. Ibland flera gånger i veckan och ibland bara en gång, ibland somnade vi med skype på och ibland la vi på när vi skulle sova.
Han frågade min syrra efter min kik också så vi började skriva med varandra ganska mycket när vi inte skypade.
 
I april så var ju Justin Bieber konserterna och jag skulle gå den 22:a och den 24:e och Pontus skulle gå den 22:a så vi bestämde oss för att träffas där. När jag hade kommit till globen och ställt mej i kön på väg in så frågade jag vart han var och så svarade han vart han var och han var också i kön. Hjärtat började slå snabbare och hårdare! Först så trodde jag att han va före mej men jag kom in först så jag skrev till honom vart jag stod. Jag kommer ihåg hur hjärtat stannade den sekunden jag såg honom, han var så fin. Så mycket finare än vad jag trodde att han var. Något som vi båda ångrar idag är att vi blev så blyga. Vi vågade göra nästan allt på skype men när vi väl stod framför varandra så fick vi knappt fram några ord och när vi sa hejdå så ville jag så gärna krama honom men jag vågade inte. Vi skrev med varandra när vi väntade på att Justin skulle komma fast teckningen där inna i arenan sög så det gick knappt, han va ju två timmar sen så vi hade ju egentligen jätte mycket tid att gå ut och va med varandra lite mer. Men såklart så tänkte inte vi på det!!
Vi kunde inte träffas efter konserten heller för den slutade vid 11 på kvällen och det tar ju tre timmar för Pontus att åka hem och han hade nationella prov dagen efter så han ville hem och sova så fort som möjlig.
När jag kom hem så var det första mamma sa till mej "Hur var det då?" och även fast jag vet att hon menade konserten så svarade jag "Bra, Pontus var snyggare än vad jag trodde." och flinade. Eftersom min röst var helt förstörd och min hals gjorde as ont så orkade jag inte säga något mer.
 
Efter konseten så började jag och Pontus skypa nästan varje dag, han blev min bästa vän och jag började få starka känslor för honom. Han gjorde mej så glad och fick mej att må så bra, jag mådde inte dåligt alls längre. I maj så sa vi att vi älskade varandra för första gången för det gjorde jag ju verkligen men jag va ju inte helt säker på om jag ville va mer än vänner än.
 
I slutet at maj/ början av juni så började mitt ex skriva med mej igen. Vi hade hållt på till och från i efter vi hade gjort slut(år 2011) och jag visste inte riktigt om jag gillade honom fortfarande eller inte eftersom jag hade fått så starka känslor för Pontus. Så jag backade undan från Pontus och slutade skypa med honom i typ två eller tre veckor för att tänka på vad jag ville. Det blev så mycket, killen jag har försökt få tillbaka i två års tid börja skriva med mej och sa att han fortfarande gillade mej, men jag hade ju Pontus nu som får mej att må så bra...
 
Jag och Pontus börja prata igen i mitten/slutet av Juni och i mitten av juli så åkte jag och Basse upp till Pontus under dagen eftersom min pappa skulle jobba nånstans ganska nära Bollnäs. Hjärtattacken man fick när pappa parkerade utanför Pontus hus är obeskrivlig. Det va fett stelt i början men efter någon minut så hade nervositeten släppt lite. Vi hade så jävla kul under dom timmarna vi var med varandra så när pappa ringde och sa att han va påväg för att hämta oss så att vi skulle åka hem så fick jag panik för jag ville inte lämna Pontus så jag fråga om Pontus fick följa med ner till Stockholm. HAN FICK!
Så vi åkte hem till Pontus och så packade Pontus sina saker och sen åkte vi!
 
 Han stannade hos mej i en vecka och vi hade det jätte mysigt och roligt. Vi kollade på film varje kväll och vi låg jätte nära varandra och höll varandra i handen under hela tiden och så. Basse va ju med oss och sov med oss alla nätter förutom den sista. Fast han låg på golvet och jag och Pontus sov i min säng. En dag så va jag, Pontus och Basse och skatade med mitt ex och hans vänner och det va då jag verkligen insåg att "Nä det är Pontus jag vill ha, ingen annan!"
Den sista kvällen så kollade vi på film med hela familjen fast jag och Pontus kollade knappt för vi bara låg och mös och kramade om varandra och tänkte inte på filmen och när vi gick och la oss så ville jag bara krypa mej in i Pontus famn så han kunde hålla om mej när vi sov, men jag vågade inte.
Dagen efter när han skulle åka hem så sa vi hejdå och kramade varandra. Hårt. Jag ville inte släppa taget och jag kände hur tårarna ville bara spruta ut, men jag höll mej. När vi sedan släppte taget så kollade vi varandra i ögonen ett tag och sen gick han... Jag ville ju pussa honom so bad men jag vågade inte! Jag visste inte hur han kände riktigt och tänkte att om han ville så skulle han ju gjort det, Men han vågade inte heller.
 
Nu till augusti.. Jag var i Malmö och efter att ha fått 100 frågor på ask där det stod "är du och Pontus tillsammans????" så frågade jag Pontus om vi skulle säga ja och han svarade "ja, om du vill" så vi gjorde det. Vi skrev ut det sent på kvällen den 4e augusti men eftersom det va så sent på kvällen så bestämde vi att vi ränkar det som att vi blev tillsammans den 5e augusti,
 
Pontus hade vart med sin familj i Stockholm och den 15e augusti så skulle han åka hem så jag och Basse passade på att åka med upp. På bussen vägen upp till Bollnäs så satt jag och Pontus och tog massa bilder och typ pussade varandra på kinden osv och sen så fick vi ögonkontakt ett tag och sen efter vi hade kollat varandra i ögonen ett tag så lutade vi oss sakta in och pussade varandra. Det låter jätte tråkigt men det var mer romantiskt än var det låter.
Jag och Basse stannade i fem dagar och jag och Pontus hade det suuuper mysigt, orkar inte gå in och berätta massa detaljer men vi va väldigt mycket med Pontus kusin iallafall för Basse höll på och skrev ganska mycket med henne under den tiden. Men det blev aldrig något mellan dom.
Det finns föresten en video på youtube från sista dagen jag och Basse va där. 
 
Efter det här så har vi skapat så många underbara minnen tillsammans och nu är vi förlovade och ska få en dotter i april och det känns så underbart!♥
Han är det bästa man kan få och är den ända jag vill ha. Han är killen jag vill spendera resten av mitt liv med.
Jag älskar dej Pontus Rosenborg!♥
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Remember me