Drömmen om smink.

Jag älskar smink, alltså på riktigt. Jag tycker det är skit kul att sminka mej själv och jag älskar att sminka andra personer också. Att sminka är verkligen en sak som jag tycker är skit kul att göra och som jag skulle kunna göra flera gånger om dagen om jag kunde. Skulle lätt vela vara makeup artist som extra jobb när jag blir större. 
Jag brukar sminka mina syskon och min mamma när det är speciella tillfällen som tillexempell nyår eller julafton och dom vill bli lite extra sminkade. Skulle så gärna vela börja använda min youtube kanal och lägga upp bland annat smink videos och sånt för det verkar vara så jädra kul och man verkar få så mycket vänner via youtube också om man lyckas med det. 
 
Men nu är det så att jag har ett litet problem som hindrar mej från att göra det här.. Jag har knappt något smink, jag har inte pengar till det. Eller asså det är ju såklart att jag har pengar, men asså jag är så snål med dom. Varför jag är snål är för att dom enda pengarna jag får är när jag fyller år och på julafon.. Alltså så får jag pengar den 18e juni och den 24e december. Två gånger per å och ungefär en gång om halvåret.. Å då får jag runt 2000-3000kr.. Jag har alltså typ 4000kr att handla för på ett år och om jag har tur så kanske det blir närmare 6000kr. Men mer än 6000 blir det inte iallafall.. För jag har aldrig i hela mitt liv fått veckopeng, månadspeng eller nått sånt så det blir bara dom pengarna.
Det är inte mycket pengar per år kan jag säga, med tanke på att allting är så jädra dyrt nu för tiden.
Med dom där pengarna jag får så ska jag köpa kläder som jag behöver, smink, om jag vill göra något som kostar pengar(bio,bowling, åka bussen fram och tillbaka till Pontus, om jag behöver tåg/buss biljett etc), om jag vill ha eget godis, om jag vill äta mat eller fika nånstans och så vill jag ju helst köpa julkapp och present till Pontus osv.
Jag behöver i stort sätt köpa nästan allt jag behöver själv.
Det händer ju att mamma/pappa köper lite småsaker saker ibland å så och att dom ger mej typ lite pengar ibland men det är inte ofta.
Med tanken i huvudet att jag måste köpa allt själv och så, så blir det så att jag typ mår dåligt när jag köper smink till mej själv för att det känns som om det är onödigt att köpa smink eftersom det är viktigare att jag köper kläder.. Det är jobbigt och jag borde egentligen inte känna så men det är så.
Jag kan liksom köpa saker och när jag väl är och shoppar så är jag liksom glad och känner ingenting men när jag kommer hem och sätter mej och tar ut sakerna jag har köpt ur påsarna så är det enda jag sitter och tänker "varför köpte jag det här? Jag kanske behöver nått annat mer.." och känner mej helt nere. Nu blir det ju ännu mer så också eftersom Melanie är påväg och det känns egoistiskt att köpa saker till mej själv när hon också behöver saker.
 
Jag har inte ens alla olika smink saker som finns liksom, och jag har inte mer än en sak av någonting förutom mascara efter som jag brukar använda två olika när jag sminkar mej. För mej så blir det så att behöver tänka efter innan jag sminkar mej om jag verkligen behöver sminka mej som tillexempell "nä jag behöver ju inte foundation nu det kan jag ha till något speciellare tillfälle". Jag vill liksom kunna sminka mej typ varje dag med vad jag vill utan att känna att jag behöver oroa mej över att det tar slut, för just nu så vill jag inte att nånting ska ta slut för då kommer jag behöva köpa nytt.
Och så blir det så att när jag väl köper nytt så vågar jag knappt testa något nytt för grejen kanske är dålig och så har jag lagt pengar på något onödigt.
Jag vill inte känna så här, jag vill kunna testa nya smink produkter, ha mer än bara en av varje sak och kunna experimentera med mer än bara naturliga färger på mej själv för att se vad jag passar i.
För det är det jag är mest avundsjuk på hos youtubers som har mycket smink och kan köpa vågade saker som tillexempell ett orange läppstift även fast dom inte riktigt vet om dom ens passar i det, bara för att pröva liksom.
Jag vill liksom också ha ett sånt där "toalettbord" från ikea med massa smink i/på och kunna ha flera lådor med smink i.
Fast vissa har typ överdrivet mycket smink och kan typ ha 5 exakt likadana foundations och det tycker jag är överdrivet.
Så jag menar att jag vill ha är att jag har lagom många olika foudations och bas produkter och sen att jag har många olika färger på ögonskuggor, läppstift och blush tillexempell så man liksom kan göra olika sminksaker varje gång. Sen så vill jag kunna ha många sminkborstar, jag har bara tre stycken nu liksom..
Min dröm just nu är att kunna köpa lite dyrare smink, jag har aldrig ägt någon dyr produkt någon gång. Just nu så är det jag vill ha mest ett MAC läppstift, det finns så jädra många snygga som jag vill ha men som sagt aldrig skulle "våga" köpa.
Heh, någon som vill sponsra med lite smink till mej? ;) (skoj såklart!)
 
Gud vilket långt depp inlägg det här blev, det va verkligen inte meningen att det skulle bli nått klag inlägg. Förlåt för det. Menar inte att folk ska tycka synd om mej för det är inte direkt synd om mej.  Ville bara få ut det här så att ni vet hur jag känner och så att ni vet varför jag inte shoppar så mycket och om jag någon gång skriver att jag önskar att jag kunde börja med min youtube eller nått sånt som har med det här att göra.
Fast jag ska ju  börja med youtube, det har jag bestämt. Funderade ju på att bara uppdatera om min graviditet på youtube först men jag tänker börja med både och men det kommer vara samma sak med min youtube som med bloggen. Kommer liksom inte kunna göra så mycket videos eftersom det är en smink kanal jag vill ha och jag har inte så mycket smink just nu så det finns inte så mycket videos jag kan göra.
 
 



Anonym

Hade varit jättekul att läsa mer om din gravididet, uppdatera ofta osv :D



URL:


fanny bergman

Jag är utbildad stylist och makeupartist! Det är superkul!! Är även gravid i vecka 31 nu :) lika gärna in på min blogg! fannyybergman.devote.se



URL:


Matilda

Åh jag älsakr med smink :D
Hela min blogg är typ fullt med de ^^ haha



URL: http://www.nouw.com/LifebyTilda





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me