Lite om mej och min graviditet.

Tjena!
Jag heter Fanny Charlotte Ståhl och är 16år, fyller 17 den 18e juni. Jag bor i Haninge och har gjort det hela livet. Mina föräldrar är skillda och har båda nya, jag har en syster med samma föräldrar, sen så har jag 4 halvsyskon som mamma har med sin "nya" och sen så har pappas "nya" 4 barn så dom är ju mina bonus syskon kan man ju säga. Alltså så blir det 9 syskon totalt. Jag bor hos min mamma för det mesta, ska vara hos pappa varannan helg men ibland så blir det lite färre än det.
Jag älskar att dansa och har gått på dans i några år men slutat med det, inte för att jag vill utan för att det kostar. Jag älskar ju fortfarande dans och att dansa men jag har inte pengar till det. En annan sak jag gillar att göra är att sjunga, problemet är att jag inte vågar sjunga inför folk... Visst att jag skulle vågat om jag skulle ställt upp i idol eller nått sånt men det är när en person säger åt mej att sjunga för den som jag inte vågar. Jag brukar ju sjunga typ 70% seriöst när jag inte tänker på det men då tänker ingen annan på det heller typ.. Så vissa gnäller på att jag måste våga sjunga om jag vill bli artist.
Jag ska egentligen gå första året i gymnasiet nu men jag hoppade av skolan för att jag mådde så illa under den tiden jag fick reda på att jag var gravid och när det var över så hände det andra grejer som gjorde så att jag inte orkade åka till skolan och eftersom jag har varit skoltrött sen i 7an/8an så visste jag att jag inte skulle palla forsätta skolan samtidigt som jag var gravid. Gymnasiet jag gick i och som jag kommer fortsätta gå i när Melanie börjar på dagis heter Stockholms hotell- & restaurangskola och jag gick i bageri och konditori linjen eftersom jag vill jobba som konditor sen.
 
När jag fick reda på att jag var gravid så var jag ganska långt gången redan eftersom jag fick min mens första graviditets månaden och när min mens inte kom sen så trodde jag att det var på grund av all stress med att börja första året i gymnasiet som gjorde det, jag hade missat en mens förut på grund av stress och eftersom jag inte hade några gravid symtom så tänkte jag ju inte på att jag kunde va gravid eftersom jag använde kondom. Men när jag började spy och må illa så började jag att tänka på det och skrev då till mamma om det när jag var i skolan och såklart så blev hon sur men jag köpte test sen som jag tog medans min mamma var med utanför toan. Sträcket visades nästan direkt efter att jag hade doppat stickan i kisset så jag ropade in mamma och visade. Hon sa att hon kommer stötta mej vad jag än väljer att göra. När jag sedan hade pratat med Pontus om det i några dagar och båda ville behålla så sa jag det till mamma. Hon blev såklart sur, hon trodde ju att jag skulle göra abort. Men som tur var så smälte hon det efter några dagar och stöttar mej. Då berättade Pontus för sina föräldrar och dom blev skit sura och va det i några veckor. Men dom har också accepterat det nu och stöttar oss. Så båda våra familjer/släkter stöttar oss till 100% och längtar självklart tills hon kommer. Det är väl typ bara 2-3 stycken i min släkt som har sagt dåligt om det men det bryr jag mej inte om.
Jag är nu i vecka 26, alltså månad 6. Min lilla flicka som ska heta Melanie Destiny Hope Ståhl/Rosenborg är beräknad att komma den 27e april. Pappan till Melanie är Pontus, vilket är min nuvarande pojkvän och vi har varit tillsammans i snart 1 år och 6 månader. Pontus är 14 år och fyller 15 den 6e juni. Pontus bor i Bollnäs vilket ligger 30mil ifrån där jag bor. Det är ganska tråkigt att det är så men det är värt det för jag älskar honom och han är den jag vill leva med i resten av mitt liv!♥
 
Nu kommer jag inte på något mer att skriva men det är ju bara att fortsätta att läsa min blogg så kommer du ju lära känna mej mer! Sen så kan du ju fråga något med en kommentar om det är något du undrar över så kommer jag svara på det.
 
En ultraljuds bild, ser ni att hon suger på tummen?♥
Jag i augusti, visste alltså inte att jag var gravid här.
Jag på nyår, alltså vecka 23+1.
Pontus&Jag på nyår, jag frös som fan så det är därför mitt ansikte är helt stelt.



moi

Vad modig du är! Ja är 17 snart 18 och var till o med nervös när jag skulle köpa en egen hund. Riktigt starkt av dej att stå upp för vad du vill, inte många 16 åriga tjejer som hade vågat det! Intressant och inspirerande blogg och tror du kommer fixa det jätte bra med bebisen. Lycka till! :)

Svar: Tack så mycket! Jag vill bevisa för folk att man faktiskt kan om man vill! Din blogg var också väldigt fin! :)
Fanny Ståhl



URL: http://nouw.com/lifeisbeautiful





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me