Tillväxtultraljud

Hejhej!
 
Idag så var ju jag som sagt på ett tillväxtultraljud eftersom mitt SF mått inte har ökat på två veckor.
Det man gjorde var att kolla så att jag hade lagom mängd fostervatten, vilket jag hade, kolla flödet i navelsträngen och allt såg bra ut där också. Sen så skulle hon mäta lillens huvud, lårben och mage för att kolla ungefärlig vikt(och antagligen längd men det fick jag inte veta). Det är magmåttet som är viktigast så man fick ju ligga och kolla på lillen i ett bra tag eftersom hon som gjorde ultraljudet var så nogrann med att mäta. Fast det gjorde inte mej något för jag fick ju se min lilla bebis!
Så som måtten på magen var så väger Melanie cirka 2280g och det är helt normalt! Så allting är bra med bebis i magen som tur är, super skönt att veta så att man slipper gå runt och oroa sej.
Vi tog också en extra titt mellan benen för att kolla så att det verkligen är en tjej som växer inne i min mage och ja, hon idag sa också att hon tror på tjej. Hon sa " Jaa.. jag vet ju inte vad dom andra har sagt men det jag tycker det som är att det är en tjej.". Så ja, om 3 stycken har sagt tjej så är det nog en tjej också!
Det blev inga nya bilder, men det gör inget. Man såg knappt något ändå. Eller alltså man såg ju något när man låg där och kollade, men man skulle knappt se vad det var på bild liksom. Hennes huvud var ju liksom över hela bilden. På rutin ultraljudet så fick ju hela hon plats på bild! 
Det är så otroligt coolt att kunna få se så mycket man ser på ultraljud nu för tiden! Att se sin lilla bebis hjärtslag slå är det bästa som finns! Helt underbart! Och idag så såg man hur hon låg och andades där inne i magen! Så underbart så att jag nästan höll på att börja gråta. Gud vad jag längtar tills hon är här och man får hålla henne i sin famn och se hur hon ser ut! Kommer nog vara många tårar som kommer rinna ner för mina kinder när hon ligger på mitt bröst för första gången!
På ultraljudet så såg man att hon låg väldigt långt ner med huvudet så det betyder nog att hon kommer ut snart om det är likadant för mej som det var för mamma med alla hennes sex barn. När bebisen hade fixerat sej så var den ute inom två veckor! Men Melanie är ju inte helt fixerad än, hon är väldigt långt nerborrad med huvudet men det sitter fortfarande löst.
 
 
Hoppas ni fattar hur jag har ritat. Man är ju inte direkt pro på att rita på snapchat.



anonym

Barnen kommer inte ut 2 veckor efter fixering. Läs på för fan ... du är så okunnig så jag blir tokig!

Svar: Läs på själv! Jag skrev inte att det ÄR så, jag skrev att det blev så för min mamma med alla hennes 6 barn och då kanske det händer så för mej också.
Fanny Ståhl



URL:


Anonym

Du som bara vågar skriva anonymt
Jag är fanny's mamma hon har ju bara berättat hur det har varit för mig.
När mina barn har fixerat sig har dom
Kommit inom två veckor.jag förstår inte varför du håller på och tjafsar.
Fanny kommer klara det här.
Du måste må fruktansvärt dåligt när du har sånt behov att försöka trycka ner en annan människa !
Om jag vore din mamma skulle jag skämmas över dig!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me