Minskade fosterrörelser

Hejhej!
Igår så hände en sak som gjorde mej ganska orolig. Under hela dagen igår så rörde sej Melanie cirka 4 gånger UNDER HELA DAGEN!! Så jag gick runt hela dagen och va lite orolig så på kvällen vid typ 8 när jag gick upp och la mej i sängen så prövade jag att peta och buffra lite på magen för att se om hon spark tillbaka som hon brukar göra. Men det gjorde hon inte.. Hon svarade väldigt segt och när hon väl gjorde det så tröck hon bara ut foten lite grann. Annars så brukar hon sparka tillbaka ganska hårt med en tydlig spark. Så jag sa till mamma och sen så ringde jag in till förlossningen och dom sa att jag skulle komma in på kontroll. Så jag åkte in och fick ha en sån här grej på magen som mätte hjärtljudet och sammandragningar(CTG-kurva) och fick ha den i cirka en halvtimme. Sen när det var klart och dom gick och kolla så att CTG-kurvan såg bra ut så fick jag gå och kissa i en kopp för dom skulle ta något prov som jag aldrig fick veta vad det va eller vad det blev för svar på det. Sen när jag gick ut från toan så hade dom kommit tillbaka och sa att det såg bra ut men att dom bara skulle göra ett ultraljud för att se om det fanns tillräckligt med fostervatten osv och det såg bra ut där också så jag fick åka hem. Det tråkiga var att jag inte fick se Melanie under ultraljudet för att skärmen va ju precis bredvid mej så jag såg inget. Men mamma fick se och hon tyckte att det var as coolt.
Det va skönt att det inte va nått fel, det är ju bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.







anonym

Du får väl säga till att du ville se henne? Märks verkligen att du är ung.. vågar inte be och stå för dig själv.. suck!!!!!



URL:


anonym

Du är en tönt rent ut sagt! Du får väl öppna din käft och säga att du ville se henne? Loseer



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me