Besök hos barnmorskan vecka 39+1

 Jag kom ju på att jag alltid skriver om hur besöket hos barnmorskan gick. Allt gick super, blodtrycket låg på 110/80 vilket är högre än vad jag brukar ha men det är inte farligt om jag inte hade huvudvärk eller så men det har jag ju inte så det är ju lugnt. Järnvärdet låg på 137 och det är ju bra men eftersom mitt järnvärde var så lågt innan jag börja ta järntabletter så ska jag fortsätta att ta dom under resten av graviditeten och till efterkontrollen man har cirka sex veckor efter förlossningen. Får väl fortsätta att bajsa svart bajs i 2 månader då... haha too much info, men jag tror de flesta som tar järntabletter får svart bajs så det är inte värsta grejen att jag säger det. Inte för mej iallafall, 
Sockervärdet var på 5,0 vilket är bra, Melanies hjärtslag låg på 135 i minuten vilket är normalt, SF måttet var 34 vilket är lite under "normal" men så har det varit ett tag nu så den följer den kurvan iallafall och sist men inte minst så kollade bm så att M fortfarande var fixerad och det var hon! 
Så allt hos barnmorskan gick bra, ny tid är bokad till nästa onsdag men förhoppningsvis så har jag min lilla tjej här då så att jag inte behöver gå. Hoppas verkligen att det här är sista gången.
 
Jag har gått jätte mycket idag så just nu har jag väldigt starka sammandragningar.(Notera att jag säger starka, inte onda!) Hoppas att hon vill komma ut snart! Fast hon får gärna vänta tills på lördag för att på lördag så är jag och Pontus inbjudna på ett event! Hehe, spännande!
 
 
 

Magen just nu. Hehe, den blir så stor när jag har sammandragningar!
 



moi

Sååå spännandee!!! Följt din blogg sen början, lycka till nu inte långt kvar :D

Svar: Åh, tack så mycket! :) Vad kul att du har följt mej sen början. Det känns skönt att veta att det finns de som stannar och läser min blogg varje dag även fast det kanske inte är den bästa. Nä, inte långt alls! :)

Va gullig hund du har! :D
Fanny Ståhl



URL: http://nouw.com/lifeisbeautiful





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me