Det jag ska packa i BB-väskan

1. Kläder till bebis


3 olika outfits och ett par vantar.

2. Kläder till mamman.
3 par trosor, 2 amnings BH-ar(ena är i tvätten, 1 stor T-shirt, 1 stort linne och 1 lite mindre linne.
Sen så ska jag ha med mej mjukis byxor men dom har jag på mej och det andra paret har jag inte köpt än och så ska jag ha med mej en tjocktröja men den kommer jag packa/ta på mej när vi åker in.

3. Napp

4. Babyskydd 

5. Plånboken. 
Eller ja.. ID-kortet men jag tar med mej hela plånboken.

6. Godis, snacks och dricka.
Det kommer jag köpa när det väl är dags. Har lite små saker nu ifall vi åker in på natten

7. Tofflor till mamman
Dom packar jag också i när det är dax för dom används typ varje dag.(inte dom på bilden men liknande)

8. M's nalle


9. Filt


10. Smink. 

Mascara, puder,  ögonbryns gel och lypsyl(alla säger att man kan bli väldigt torr på läpparna).

11. Deodorant
Det packar jag ju också in i sista sekund eftersom jag änvänder den.

12. Tofs 
Har jag alltid på handleden så det behöver jag inte direkt packa.

13. Gopro/kamera och dator.
Tror jag ska ta med både gopron och systemkameran. Måste bara hitta minneskortet till systemkameran.

14. Laddare(mobil, gopro/kamera och dator)

15. Bröstvårtssalva


16. Blodprovs papper✔️
Det är nått alla måste ha med sej.

17. Dusch grejer
Det kommer vi köpa vid sjukhuset, det finns en affär precis utanför.



Anonym

Hej. Grattis till graviditeten 😊 Jag ska själv ha bebis den 27:e april med planerat kejsarsnitt. Tänkte tipsa om amningskupor om du tänkte amma. Man läcker som ett såll när mjölken kommit igång. Mvh Anja

Svar: Oj, haha. Jag har ju packat det! Jag vet inte varför det inte står på listan?! Men det är packat iallafall :)
Fanny Ståhl



URL:


Anonym

Hej. Grattis till graviditeten 😊 Jag ska själv ha bebis den 27:e april med planerat kejsarsnitt. Tänkte tipsa om amningskupor om du tänkte amma. Man läcker som ett såll när mjölken kommit igång. Mvh Anja



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me