Vecka 39!

(Bild från igår.)


Idag går jag in i vecka 39, alltså så är jag just nu i vecka 38+0. Så förvirrande för de som aldrig varit gravida, jag vet. Men nu är det 13 dagar kvar till BF och jag vill bara att hon ska komma nu! Vill inte gå över tiden, jag är så rädd för det! För det första så kommer ju den lilla bebisen fortsätta att bli större där inne vilket betyder att mitt lilla lilla hål kommer behöva töjas ut ännu mer! Och för det andra så är jag rädd över alla saker som kan hända under de dagarna man går över tiden. Tänk om nåt händer så att hon dör där inne liksom.. Skulle mått så dåligt om det hände nåt med henne under de dagarna jag går över tiden. För jag skulle vela bli igångsatt på det beräknade förlossnings datumet men ändå inte. Jag vill ju att allt ska hända naturligt men om det händer nåt med henne om jag går över tiden så skulle jag inte förlåta mej själv.
En kille som heter Ryan, han är en artist. Hans syster var gravid i ungefär samma vecka som mej tror jag. Väldigt nära mej iallafall var hon. Hon hade datum för ett planerat kejsarsnitt. Vet inte varför men det kanske var något som hände under hennes första graviditet som gjorde så att det var säkrast med att göra kejsarsnitt en månad innan BF den här gången. Och gissa vad som hände... Bebisen dog fem dagar innan hon skulle göra kejsarsnitt! FEM DAGAR!! Fy vad hemskt! Jag fattar inte hur hon kan vara så stark. Jag skulle falla ner till marken och aldrig kunnat komma upp igen.

För 6 veckor sen var hon i vecka 32 och det var ju jag också.. Eller 33 då men det är ju typ lika.
Det här la hon ut för 2 veckor sen då det var 8 dagar kvar till kejsarsnittet...
Och 3 dagar senare så la hon ut det här.. Det krossar mitt hjärta helt totalt! Fy va hemskt!








NAMN
 

MAIL


URL





Remember me