BM besök v33+0 - det växer inte som det ska

Hejhej!
Kom hem från bm för ett tag sedan så tänkte berätta hur det gick där, som jag alltid gör.

Först så tog jag blodtrycket och det var 100/60, det hade jag ju förra veckan också. Barnmorskan säger ju att det är bra men när man kollar upp det på internet så räknas det ju som lågt?? Men man får ju lita på barnmorskan.. Mitt blodsockervärde var 4,2 och det är bra, järnvärdet togs inte den här gången heller utan det ska jag göra nästa gång. Hjärtljudet lär bra, cirka 150 slag i minuten! Hennes huvud låg neråt den här gången också så det betyder ju att hon håller på att fixera sej, men hennes huvud är rörligt så hon är ju inte helt fixerad än. Sen när det var dax att mäta SF måttet så märkte man direkt att det var något, min bm klämde och letade länge och när hon hade mätt så gick hon till datorn och kollade någonting och sedan kom hon tillbaka till mej igen och ville mäta om. Samma där, hon klämde och så ett bra tag och sen så gick hon till datorn igen och så sa hon att SF måttet inte har växt något sen förra gången. Det behöver ju inte vara något men min bm skickade en remiss till Huddinge för ett tillväxtultraljud så att vi ska kolla om det är något eller om det bara är min lilla sessa som är liten. 
Huddinge ringde redan på bussen påväg hem och jag har en tid nu på torsdag. Så nu får vi hoppas på det bästa. Jag kommer ju självklart uppdatera er på torsdag. 
Hoppas jag får nya bilder och att dom kan dubbel checka så att det är en liten Melanie som är där inne i magen!


SF måttet






NAMN
 

MAIL


URL





Remember me