Besök hos barnmorskan vecka 37+1

Så så så. Nu har jag varit hos barnmorskan och allt var bra. Järnvärdet låg på 138 så det är bra men mina förråd är på gränsen på lågt fortfarande så jag ska fortsätta med tabletter resten av graviditeten och ca sex veckor till efter förlossningen så att förråden bygger upp sej också. Sockervärdet var 4,1 och det är bra också och så var blodtrycket bra också men jag kommer inte ihåg vad hon sa att jag hade. 
Melanies lilla hjärta slog ca 135 slag i minuten och de är normalt och så var SF-måttet 33cm alltså plus en centimeter sen för två veckor sedan. 
Nu är lilla skruttan fixerad också så det är super! Om det går som för mamma så kommer Melanie typ nästa vecka! Hoppas! Men det är ju faktiskt så att de flesta förstföderskor går över tiden... Hoppas jag slipper det.

Barnmorskan sa att hon kände att magen var hård utan att jag ens hade hunnit säga att jag har känt av att jag kanske har förverkar/sammandragningar så det betyder ju att det verkligen är på g lite mer nu!

Det vi gjorde mer idag var att summera min graviditet och jag har ju inte haft några komplikationer förutom att järnvärdet har varit lågt och att jag har ett ställe det gör ont på i ryggen så vi behövde inte prata så mycket om det. Sen så pratade vi om mina förlossnings planer. Alltså om vad jag vill ha för smärtlindringsmedel och om jag ville något speciellt under förlossningen. Tänker berätta för er om vad jag sa i ett annat inlägg imorgon.

Köpte elva par nya trosor idag också som är lite större som jag kan ha efter förlossningen och så. Bild kommer nog imorgon, det har hunnit blivit mörkt nu så då blir bilderna inte så bra.









NAMN
 

MAIL


URL





Remember me