Mina förlossningsplaner/förlossningsbrev

Vissa ville veta vad jag skrev i mitt "förlossningsbrev", jag har inte direkt så mycket att säga egentligen utan sa bara de saker som jag tänker på mest.
 
1. Jag Kommer vela prova lustgas, TENS maskin och akupunktur innan jag tar epidural för jag vill helst inte ha det. Men om jag ber om epidural så är det 100% säkert att jag vill det.
 
2.Om jag behöver klippas så säg inte till innan utan efter när det är gjort. Kommer stressa upp mej jätte mycket annars.
 
3. Torka av henne lite först om hon är jätte kladdig och blodig. Om det bara är lite kladd så gör det inget men om hela hon är helt täkt i det så torka av.
 
4. Jag vill inte särbehandlad bara för att jag är yngre. Jag känner exakt likadant över det här som jag skulle känt om det här hände om sex år.
 
5. Vägled mej så mycket som möjligt under kryssnings tiden så att jag brister så lite som möjligt. Vill helst inte spricka alls. Ta gärna mycket gel och tryck med varm handduk.
 
6. Berätta vad som händer för Pontus, han kan väldigt lätt få panik om han inte vet vad som händer.
 
7. Ge Pontus tips på hur han kan hjälpa och stötta mej igenom förlossningen och på hur han kan lugna ner sej om han är för panikslagen/stressad.
 
 
 
Och det var allt.. Vill inte få massa elaka kommentarer på vad jag vill och att det är fel osv. Alla vill olika!
 



Anonym

Vad menas med att du skulle behövas klippas? Tycker de här va jättebra skrivet :)



URL:


Karin

Tyckte de lät som jättebra idéer! :) Kram och lycka till!

Svar: Oj du hade sett det redan :) Tack! :)
Fanny Ståhl



URL: http://nouw.com/karintidblom


Sara

Tror du kommer bli en grym mamma, lycka till och hoppas allt går bra.

Jätte bra blogg:)

Svar: Åh tack så mycket! :)
Fanny Ståhl



URL: http://www.nouw.com/saramarelius





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me