För lågt järnvärde...

Halloj!
Idag så hade jag ett besök hos barnmorskan, idag var första gången Pontus var med så det var kul! Han ska nämligen på Slipknot konserten ikväll så det är därför han är i Stockholm på en vardag.
Först när jag kom in så fråga hon hur jag mådde som hon alltid gör och eftersom jag mår bra så svarade jag bra. Sen så började vi prata om några föräldrar grupper och sånt. Jag tycker inte det verkar så roligt att gå på sånt faktiskt om jag ska vara ärlig. De flesta ligger så långt bort också...
Men efterdet så kollade vi blodtrycket och det var bra.
Sen så kollade vi hjärtljudet och SF måttet. SF måttet ser jätte bra ut, det ligger precis på standard måttet. Så det är ju bra att det växer som det ska. Hjärtljudet låg på cirka 150 som förra gången, vilket också är bra. Det va så roligt för när vi skulle lyssna på hjärtat så låg Melanie på vänster sida av magen men när min barnmorska satt dit själva grejen som lyssnade på hjärtat så blev hon skit sur och flyttade till höger sida direkt! När barnmorskan då satt dit den på höger sida så blev hon sur igen och sparkade till den och snurrade på sej jätte mycket så alla började garva. Det är en livlig liten bebis jag har där inne.
Sen var det dax för stick i fingret.. Blodsockret var bra men mitt järnvärde var tydligen jätte lågt så min barnmorska sa att jag verkligen måste börja ta järntabletter nu och att dom va tvungen att ta blod prov. Vet inte riktigt varför men hon tog iallafall två rör med blod.
Så nu har jag köpt det och börjar med dom imorgon!
 
Sen när jag kom hem så hade jag fått brev i posen och det var en avi om att mitt nya bankkort hade kommit så jag frågade pappa om han hade tid att skjutsa mej till ICA för att hämta ut det och det hade han så vi åkte och fixade det lite snabbt.
Skönt att det hann komma innan jag skulle åka till Pontus. Ska nämligen möta upp honom efter konserten ikväll och så ska jag åka upp till Bollnäs med han och hans pappa.
 
Men det var väl allt jag hade att säga. Puss♥
 
Det är såhär mitt SF-mått har varit hitills
 
 Blää för järntabletter!!







NAMN
 

MAIL


URL





Remember me