Hjärtljud

Hej hej!

Gud va sent det blev att skriva det här inlägget! Skulle egentligen tänk att det skulle vara uppe senast 5.. Men men, så blev det inte råkade somna.
Eftersom så många ville att jag skulle starta en blogg om min graviditet så fixade jag om min gammla blogg lite snabbt för er skull. Orkade inte göra värsta avancerande designen så den här får duga. Orkade inte ta bort dom gammla inläggen heller så varsågod att kolla på dom om ni vill se va jag gjorde för 2 år sedan. Vissa inlägg är sjukt dåliga, haha!
Kommer inte kunna lova att jag kommer skriva varje dag för jag vet inget som jag kan sriva om. Jag gör som sagt inte mycket om dagarna eftersom jag har hoppat av skolan redan nu. 
Så nu vill jag att ni kommenterar saker jag ska skriva här på bloggen så att jag får lite ideér.
 
 
Klockan 11 idag så hade jag tid hos min barnmorska och idag fick jag göra en speciell sak som jag har längtat efter att få göra länge! Jag fick lyssna på Melanies hjärtljud♥ Har varit så besviken på att jag inte har fått lyssna på det tidigare. För innan ultraljudet när jag inte hade kännt nån rörelse än så kändes det inte som att jag va gravid alls eftersom min mage va super liten och hade inga symtom så jag ville liksom veta att det verkligen fanns en liten bebis där inne på riktigt. Men barnmorskan sa att dom inte gör det innan vecka 19/20 eftersom det kan vara svårt att hitta hjärtljudet tidigare och att det istället kan leda till oro. Men idag fick jag iallafall äntligen göra det och hennes hjärta lät bra, hennes hjärta slog ungefär 150 slag i minuten. Jag spelade in när vi lyssnade på hjärtat också så om ni vill att jag lägger upp det så är det bara att säga till i en kommentar!
Vi mätte också SF måttet idag (måttet på livmodern) och det va faktiskt normalt. Jag har gått och trott att det är för litet eftersom min mage är så liten, men så vart det ju inte så det va ju bra.
Sen så tog vi också blodtryck vilket man gör typ varje barnmorske besök, det va bra men va lite mer åt det låga hållet så barnmorskan sa att om jag har känt mej yr och illamående så är det normalt och inte farligt vilket jag redan visste, men det är ju så jädra jobbigt att att va så yr så att man mår illa och det känns som att man kommer svimma. Jag va nämligen så yr 3 dagar i rad den här veckan och det varade och ungefär 30 minuter. Ena dagen det hände så var jag i affären med Pontus och min lillebror Elias och skulle handla mat till mamma och så fort jag gick in i affären så blev jag så där äckligt yr så att jag mådde illa och höll på att svimma. Fy va hemskt det var! Jag började nästan gråta för att det va så hemskt. Usch...
Sen så tar man stick i fingret för att mäta socker värdet och järnvärdet. Sockervärdet var bra men järnvärden är lite lågt så jag måste börja ta järntabletter, men det är jätte vanligt att järnvärdet är lågt när man är gravid så det är inget jag blev ledsen över.
Sen pratade barnmorskan om 2 olika grupper som det är bra att gå till eftersom dom pratar om förlossning, smärtlindring, ammning och massa annat som är bra att veta så jag fick papper med tider ock datum för dom. Sen så fick jag också ett papper (moderskapsintyg) som jag ska skicka in så att dom som behöver veta att det kommer komma en ny liten människa från mej snart♥
Och det va typ allt vi gjorde hos barnmorskan idag.
 
Efter jag hade varit hos barnmorskan så behövde jag gå och handla en ny laddare till min telefon eftersom min orginal laddare slutade fungera. Den höll i 7 månader iallafall, yeey.. Så jag gick först till glitter för dom har ju laddare för 60kr tror jag att det va,men så fanns det självklart inga iPhone 5 laddare kvar så jag fick gå till Kjell & Company och köpa en laddare där istället. Så jag köpte för 100kr mer än vad jag hade tänkt göra från början, men det är säkert ändå värt det för jag tror att den kommer hålla längre än va dom på glitter gör.
 
 
Det var allt för mej idag, imorgon kommer det ett inlägg där jag skriver lite om mej. Orkade inte göra det nu när det blev så sent. Och så ska jag nog skriva om hur graviditets vecka 25 har varit eftersom jag går in i vecka 26 imorgon.






NAMN
 

MAIL


URL





Remember me