Besök hos bm v35+0

Hejhej.
Kom hem för ett tag sen så jag tänkte berätta hur det gick där som jag brukar göra.
Kan ju säga hur alla prover och sånt gick först. Sockervärdet var 5.2 vilket betyder att det är bra, blodtrycket låg på 100/65 vilket också är bra, M's hjärtljud låg på 140 i minuten vilken är normalt och så var SF-måttet en centimeter under "normal" måttet. Men det är ju ingen fara eftersom jag vet att hon växer som hon ska. Idag så var Melanies huvud ännu mer nerborrat än vad det var förra gången, det finns tre olika stadier med det där med huvudet. Första är att huvudet är neråt fast att det är rörligt, det andra är att huvudet är neråt men att det fortfarande går att vicka lite på det och det tredje är att huvudet "sitter fast" och det är då hon är fixerad. Jag är då på det där mellan stadiet när hon har sjunkt ner längre ner och huvudet bara går att vicka lite grann. Och det betyder ju att hon är ett steg närmare att komma ut så jag kunde inte hålla emot flinet när min BM sa det!
Det vi prata om idag var om att hon hade fixat så jag ska till MVC här i tungelsta för att kolla hur det är där och så eftersom det är dit jag ska när Melanie har föds så den 8/4 ska jag dit och det är den dagen jag har nästa BM tid också. Sen så tog jag upp att jag har några konstiga prickar på handen men hon visste inte vad det var så jag ska gå till vårdcentralen och kolla det. Sen så sa hon att nästa gång så ska vi prata om hur jag har tänkt att jag vill att min förlossning ska gå till och så. Såklart så går det ju inte alltid som man tänkt sej men bara så att jag ska fundera ut hur jag ungefär vill att det ska gå till nästa gång. Jag har redan tänk på några saker som jag vill och inte vill så jag är ganska redo för nästa samtal redan.

Det var väl typ allt som hände, Melanie ligger och hickar jätte mycket i magen nu! Hela magen hoppar ju till. 

NU ÄR DET INTE LÅNGT KVAR TILLS DET ÄR DAGS OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA TAGGAD!

Dagens mage.
Älskar att ha linne på mej så att magen verkligen syns!
SF-måtten.

P&K



Ida Nilsson

Så roligt! Då är jag 2 veckor före dig. Nu börjar det bli nervöst! :)

Svar: Åh, va spännande! Lycka till! Du ska ju också få en fin liten flicka! :) längtar som tusan!
Fanny Ståhl



URL: http://idacnilssons.blogg.se/


Karin

Vad har du för förlossningsplaner? något du vill dela med dig av? :)

Svar: Ja, har skrivit ett inlägg om det nu. Kolla gärna in det :)
Fanny Ståhl



URL: http://nouw.com/karintidblom


Johanna

Åhh vad roligt :) lycka till med bebisen kram och du har väldigt fin blogg! :)



URL: http://nouw.com/mikaelstjej





NAMN
 

MAIL


URL





Remember me